Kapat

En Yakın Jeep® Satış Danışmanı ile Anında Görüşün!

GÖRÜNTÜLÜ ARA

BOYA

Aracın boyası dış etkenlere maruz kalmaktadır. Aracınız, uzun süre güneşte park edilmiş ise veya uzun süre çalışmışsa motor kaputu sıcak iken yıkanmamasını öneririz. Aksi halde boya ve vernikte kılcal çatlamalar oluşur. Zamanla boyanın matlaşmasına ve bozulmasına neden olabilir.

Birçok ağacın ürettiği reçinemsi maddeler ve kuş pislikleri araç boyasının zarar görmesine hatta paslanmasına neden olabilir.  Kuş pislikleri; yapısında asit içermesi nedeniyle, aracın boyasının bozulmaması için en kısa sürede ılık su ile yıkanmasını öneririz.

Boyada aşınma veya derin çizikler olması halinde, pas oluşumunu engellemek için hemen rötuş yapılmasını tavsiye ederiz.

Boya-koruma yaparak dış etkenlerin aracınızın boyaya zarar vermesini en aza indirebilirsiniz.


ARAÇ TEMİZLİĞİ

Aracınızın boyasının iyi durumda kalabilmesi için yapılacak en temel işlem otomobilin yıkanmasıdır, yıkama işleminin sıklığı aracınızın kullanıldığı şartlara ve çevreye bağlıdır.

Yüksek basınçlı su kullanılıyorsa, gövdenin hasar görmemesi için su püskürtücüsünün en az 40 cm uzaktan ve yüzeye dik değil açılı olacak şekilde kullanılmasını tavsiye ederiz. Uzun vadede, basınçlı su kullanımının gövdeye zarar verebileceği unutulmamalıdır. Gövdeyi düşük basınçlı su ile ıslatınız. Süngeri sık sık sabunlu suya batırarak, aracınızı yıkayınız. Su ile iyice durulayıp, hava püskürterek kurutunuz veya güderi bir bez ile kapı fitilleri dahil (ıslak kalan kapı fitillerine yapışan tozlar zımpara etkisi yaparak temas ettiği yerlerde boyanın aşınmasına neden olabilir) kurulayınız. Kuruturken suyun bulunabileceği kapı kenarları, kaput ve farların etrafı gibi gözle az görülür alanlara özellikle dikkat ediniz. Yıkama işleminden hemen sonra aracı kapalı bir alana götürmeyip, açıkta bırakarak üzerindeki suyun buharlaşmasını sağlayabilirsiniz.

Yıkama istasyonlarında silindirler ve/veya fırçalar ile yıkamamaya özen gösteriniz. Aracı sadece nötr Ph deterjanlar ile elinizle yıkayınız: Islak uygun bir bez ile kurulayınız. Aracı temizlemek için aşındırıcı ürünler ve/veya cilalar kullanılmamalıdır.

Ön camı ve arka camı temizlemek için saf cam yıkama sıvısı kullanmayınız; minimum %50’sini su ile seyreltiniz. Saf cam yıkama sıvısını sadece dış sıcaklık koşulları nedeniyle mutlaka gerekli olduğunda kullanılmalıdır.

Araç tamamen kurumadan branda ile örtülmemesini tavsiye ederiz.


SUNROOF TEMİZLİĞİ

Sunroof kızaklar üzerinde hareket eden bir parçadır. Kızaklar rahat hareketi için yağlıdır, bu yağın üzerinde tozların ve pisliklerin yapışmasıyla bir katman oluşur. Sunroof bu kirli katman üzerinde hareket ettiği için zamanla zorlanır. Sunroof’un ayakları kırılabilir. Düzenli olarak bu kızakların bez yardımı ile dikkatli bir şekilde temizlenmesi gerekir.


İÇ MEKAN BAKIMI

Temizlik işlemlerinde asit etkisi olan temizleyicileri kullanmayın. Araç içi havalandırma difizörlerine veya çevresine parfüm vs. sıkmayın. Normalde yılda bir kez, eğer aracınız ağaçlık veya yoğun tozlu bir ortam altında kalmış ise altı ayda bir kez boya temizliğini yaptırın.


ISITMA VE HAVALANDIRMA SİSTEMİ

Isıtma ve havalandırma sistemini korumak için klima kontrol sistemi kış mevsimi boyunca ayda 1 kere, en az 10 dakika çalıştırılmalıdır.

Klima kanallarında ısı, nem ve karanlığın bir araya gelmesiyle zamanla koku üreten bakteriler oluşur. Kokunun bir diğer sebebi ise değiştirilmemiş polen filtreleridir. Havadaki toz ve nemli havanın bir araya gelmesiyle polen filtreleri bakterilerin yaşaması için uygun bir hale gelir.  Klimanın performanslı kullanımı için klima dezenfeksiyon işlemi ile havalandırma kanallarının temizliği sağlanmalı ve polen filtresi değişimi yapılmalıdır.


CAM SİLECEĞİ

Ön cam sileceğini kesinlikle cam üzerinde biriken kar ve buzu temizlemek amacı ile kullanmayın. Bu şartlarda silecek aşırı şekilde zorlanır ve motor koruma sisteminin devreye girmesine ve silme işleminin birkaç saniye için durmasına sebep olur. Eğer bunu takiben silecekler tekrar çalışmazsa yetkili bir Jeep servisi ile temasa geçin.


DPF

Dizel Partikül Filtre (DPF), Motordan çıkan yanmış yakıt ve hava karışımı içinde bulunan zararlı partiküllerin, dizel partikül filtresi içinde birikerek doğaya salınımları engellenir. Bu partiküller, egzoz gaz sıcaklığı arttırılarak (rejenerasyon) yakılır ve bu sayede doğanın kirlenmesi engellenmiş olur. Bu zararlı gazlar zamanla DPF içerisinde yer alan gözenekleri tıkar.Filtrenin temizlenmemesi aracınızın motoruna zarar verebilir ve sürüş performansını etkileyebilir.

DPF, rejenerasyon işlemi ile belirli aralıklarla kendisini temizlemektedir. Rejenarasyon işlemi gösterge panelinde çıkan ikaz lambası ile sürücüye bildirilir.Sürücü, aracında bu uyarı lambasını gördüğünde; en az 15 dakika süreyle 60 km/sa hızla, 2000 dev/dakika’nın üzerinde sürüş yapılması tavsiye edilir. Eğer günlük kullanım şartlarında filtre kendini temizleyemiyor ise aracınız tekrar işlemin yapılmasını sağlamaya çalışacak ve ikaz lambası ile durumu size bildirecektir. Yol şartlarına bağlı DPF temizliği yapılamıyor ise servis ortamında DPF temizliği yapılabilmektedir.


AKÜ

Akü, aracınızda elektrik enerjisini depolayan ve aktaran bir parçadır. Akünün görevi, aracın ilk çalışmasını ve teyp, multimedya, aydınlatma gibi araç üzerindeki ekipmanlara elektrik enerjisi vererek kullanımını sağlamaktır. Akünün uzun ömürlü olması kullanım şartlarına bağlıdır. Aracın kısa mesafeli kullanımı akünün yeterince şarj olmamasına sebebiyet verebilir.

 Akünüzün ömrünü uzatabilmek için;

  • Araç park halinde iken far, radyo gibi elektik ekipmanlarının uzun süreli kullanılmaması,
  • Aracınızın uzun süre kullanılmayacak olması durumunda akünün negatif kutup başının çıkarılması (bu işlem sonrası radyo kodunun yeniden girilmesi gereklidir)
  • Yetkili servislerimizde yapılan periyodik bakımlarda akünün kontrolleri yapılmakta olup, araç bakımlarınızın aksatılmaması tavsiye edilir

SEVİYE KONTROL

Seviye tamamlarken, farklı tipteki sıvıları birbirine karıştırmayın ve soğutma sistemine önerilenin dışında kesinlikle antifiriz kullanmayın. Bu sıvılar birbirleri ile uyumlu olmayabileceği için otomobilin zarar görmesine sebep olabilirler.


ADD BLUE

Adblue sistemine dolum yapılması gerektiğinde ; yakıt deposuna değil “mavi kapaklı” adblue deposuna dolum yapılmalıdır , dolum esnasında kontak mutlaka kapatılmalı ve kontak kapatılması sonrası en az 2 dakika beklenmelidir ,

Sistemin algılama yapması için en az 5 litre adblue konulmalıdır , kullanılacak adblue’nun son kullanım tarihi kontrol edilmeli ve daha önce ağzı açılmış ve/veya başka kaplara konulmuş adblue kullanılmamalıdır ,

Adblue deposuna gereğinden fazla doldurma yapılmamalıdır ; doldurma esnasında ilk kapanma sesi (klik) geldiğinde üzerine tekrar dolum yapılmaya çalışılmamalıdır ,

Adblue doldurulması sonrası kontağı açmadan önce en az 2 dakika beklenmelidir (bu durum özellikle adblue deposu tamamen boşaldığında geçerlidir , doldurma işlemi sonrası mutlaka en az 2 dakika beklenmelidir) ,

Adblue sisteminin ; seviye azalmasına dair verdiği uyarılar dikkate alınmadığı taktirde ve adblue sıvısı tamamen bittiğinde ; kontağın kapatılması ile beraber araç çalışmayacaktır. Tekrar çalıştırma için en az 5 litre adblue yukarıda anlatılan prosedür dahilinde eklenmelidir ,


DEBRİYAJ

Debriyaj (baskı-balata), motorla vites kutusu arasında bulunan aktarma organıdır. Debriyaj pedalına basılınca motorla vites kutusu arasındaki irtibatı keser ve böylece vites değiştirmeye ve aracın boşta çalışmasına imkan verir. Debriyaj balatasının değişme süresi tamamen aracı kullanan kişiye bağlıdır. 

DEBRİYAJ BALATASININ ERKEN DEĞİŞMESİNE NEDEN OLAN KULLANIM DURUMLARI:

  • Araçla hareket halindeyken ayağın debriyaj pedalının üzerinde tutulması
  • Uygun olmayan vitesle kalkılması
  • Yokuşlarda yarım debriyaj yapılması
  • Aşırı zorlama ve sürekli yük altında kullanma
  • Araca uygun balatanın kullanılmaması

DEBRİYAJ BALATASININ BİTTİĞİ NASIL ANLAŞILIR?

  • Aracın ilk kalkışında titreme olması,
  • Gaz basıldığı halde motor devri artıyor ama araç hızlanmıyorsa,
  • Düşük viteste gaza yüklenince araç kendini öne atamıyorsa debriyaj balatası tam anlamıyla bitmiş demektir.

FREN BALATALARI

Fren balataları, fren sisteminde pedala basıldığında diske veya kampanaya sürtünerek, aracın yavaşlamasını sağlayan parçalardır. Fren balatasının değişim zamanı tamamen aracın kullanım biçimine bağlıdır. 

Fren balatasının ömrünü kısaltan durumlar; sürekli şehir içi araç kullanımı, sürekli dur-kalk yapılması, agresif sürüş tarzı, ani hızlanma ve yavaşlamalar, gereksiz fren pedalına basılması, sürekli yokuşlu yollarda araç kullanımı gibi durumlardır.

Ayrıca otomatik vitesli araçların fren balataları, manuel araçlara göre daha çabuk aşınır, bunun sebebi aracın hız kontrolünün daha fazla fren pedalıyla yapılmasıdır.

Bazen balata sağlamken frenin tutmadığı görülebilir, yani balata daha aşınmamışken fren zayıflamıştır. Aşırı ısınan balatanın yüzeyi camlaşır ve parlar, sürtünme katsayısı düşer, artık diske sürtündüğünde diski yavaşlatamaz. Balata yanması veya camlaşması durumlarında da balatanın değiştirilmesi gerekir.


ELEKTRİK SİSTEMİ

Elektrik sisteminde (elektronik kontrol üniteleri üzerinde) yapılan modifikasyonların ve tamirlerin düzgün bir şekilde yapılmaması ve bunların sistemin özellikleri gözetilmeden gerçekleştirilmesi arızalara ve hatta yangın tehlikesine yol açabilir.


DİREKSİYON SİSTEMİ

Direksiyon simidi üzerindeki her türlü ayarlama sırasında otomobil hareketsiz ve motor kapalı olmalıdır. Direksiyon sistemini veya direksiyon mili modifikasyonlarını kapsayan herhangi bir satış sonrası işlemi kesinlikle gerçekleştirilmemelidir. (Hırsızlığa karşı koruma sistemlerinin kurulumu vb.). Bu durumda otomobilin performansı düşebilir ve aracınız emniyetsiz hale gelebilir. Garantiniz geçerliliğini yitirebilir.